Słodkie napoje a przyrost wagi
Choć od lat byłyśmy utwierdzane w przekonaniu, że słodkie napoje tuczą, to jak wynika z najnowszych badań, nie zawsze mają one wpływ na przyrost masy ciała, co potwierdziły wyniki testów. Otóż nie wykazały one ich rzekomych powiązań z tyciem.
Pozwala to twierdzić, iż związki między przyrostem wagi spowodowanym piciem gazowanych napojów, są dość niejasne, więc nie da się z pełnym przekonaniem wyciągnąć wniosku, że słodkie napoje są bezpośrednią przyczyną tycia.
W badaniu wzięło udział 1289 nastolatków ok. 15 roku życia, pijących ok. siedmiu porcji mleka dziennie. 1456 nastolatków piło natomiast słodkie napoje. Badacze przez pięć lat obserwowali zachowania młodzieży, wzięli pod uwagę również inne zachowania mogące wpłynąć na wagę.
Okazało się, że wpływ mleka na wagę, a słodkich napojów, niewiele się różni. Badacze stwierdzili, że BMI nastolatków zmienia się różnie, bez względu na wypijany częściej napój. Nie kwestionują jednak tego, że napoje w ogóle nie mają wpływu na wagę. Bliżsi są stwierdzeniu, że słodkie napoje mogą mieć mimo wszystko mniejszy wpływ na naszą dietę, niż dotychczas przypuszczaliśmy. Aby jednak być pewnym tej kwestii, badacze rozpoczęli kolejny etap obserwacji.
Wyniki badań opublikowano w American Journal of Clinical Nutrition.
Źródło: jejzdrowie.pl
Podobne tematy
O tym rozmawiacie
Hit dnia
Najczęściej czytane
Ostatnie komentarze
-
(2)
Bez przesady zawsze można te naczynka jakoś ukryć...
-
(1)
Ładnie wygląda;)
-
(1)
O ja już kiedyś zrobiłam sobie obrzydliwy blond i długo nie mogłam się go pozbyć...
-
(3)
Kiedyś miałam, ale bez zachwytu...
-
(1)
Odradzam samodzielnej zabawy. Lepiej wybrać się do fryzjera...

























Dodaj komentarz